Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

27. 3. 2015

Ford vyrobil již 5 milionů motorů EcoBoost

/V Praze, 27. března 2015/ - Společnost Ford Motor Company slaví významný milník v historii svých úsporných zážehových motorů EcoBoost: od zahájení výroby v roce 2009 jich po celém světě vzniklo již pět milionů.

Na evropský trh byla technologie EcoBoost poprvé uvedena v roce 2010. Loni měl již každý čtvrtý vůz značky Ford prodaný v Evropě pod kapotou motor této řady. Největší oblibě se mezi evropskými zákazníky těší verze 1.0 EcoBoost, která třikrát za sebou zvítězila v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku 2012, 2013 a 2014).

Motor 1.0 EcoBoost pohání již 230 000 v Evropě prodaných vozů Ford. Nabízen je v deseti různých modelech od Fiesty až po nové Mondeo. Pro evropské trhy se vyrábí v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem.

Díky kombinaci přímého vstřikování paliva s přeplňováním a proměnným časováním poskytují motory EcoBoost překvapivou dynamiku a vynikající hospodárnost. Jednotka 1.0 EcoBoost o výkonu 103 kW, nabízená na vybraných evropských trzích v modelech Fiesta Red Edition a Black Edition, je ostatně nejvýkonnějším sériově vyráběným automobilovým motorem o objemu 1,0 l na světě.

Technologie EcoBoost je k dispozici také pro nový Mustang – polovina všech zájemců, kteří si sestavili Mustang v internetovém konfigurátoru za první měsíc od otevření objednávek v Evropě, zvolila novou motorizaci 2.3 EcoBoost o výkonu 231 kW (314 k).

Pětimiliontým vozem s motorem EcoBoost se stal Ford Focus 1.0 EcoBoost z továrny v americkém Michiganu. Celosvětově se každý měsíc vyrobí více než 200 000 motorů EcoBoost. Řada obsahuje tříválec o zdvihovém objemu 1,0 l, čtyřválce 1,5, 1,6, 2,0 a 2,3 l a také šestiválce 2,7 a 3,5 l.



Novinky