Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

Divize Ford Performance představila na SEMA 2016 nový závodní Mustang GT4

9. 11. 2016

Divize Ford Performance představila na SEMA 2016 nový závodní Mustang GT4

Divize Ford Performance představila na tuningovém veletrhu SEMA 2016 v Las Vegas nové závodní provedení Mustangu. Ford Mustang GT4 je klientský závodní vůz koncipovaný tak, aby mohl startovat v nejrůznějších sériích závodů GT po celém světě.

 

Mustang GT4 je výsledkem spolupráce mezi Ford Performance a Multimatic Motorsports. Vychází z úspěšného závodního vozu Ford Shelby GT350R-C, který minulý měsíc vyhrál šampionát IMSA Continental Tire SportsCar Challenge. Právě v tomto seriálu může novinka startovat. Splňuje ale také podmínky Pirelli World Challenge GTS/GT4 a Evropské série GT4 (dříve Evropský pohár GT4).

 

„Spolu s rozšiřováním působnosti modelu Mustang na trhy celého světa se rozšiřují i naše relevantní aktivity v motoristickém sportu,“ řekl Dave Pericak, globální ředitel Ford Performance. „Mustang GT4 je postavený tak, aby mohl závodit a vyhrávat na tratích po celém světě. Očekáváme, že u závodníků získá stejnou popularitu jako jeho produkční příbuzný u zákazníků.“

 

Mustang GT4 je poháněn atmosféricky plněným vidlicovým osmiválcem 5,2 l nové generace, naladěným dle homologačních pravidel třídy GT4. Na konstrukci, testování i výrobě tohoto závodního agregátu spolupracuje Ford Performance se společností Roush Yates Engines.

 

Přenos hnací síly zajišťuje lehká a kompaktní šestistupňová sekvenční převodovka Holinger s pneumatickým ovládáním. Mustang GT4 dostal také mazání se suchou skříní, závodní spojku a setrvačník ZF.

 

K hlavním modifikacím podvozku patří:

 

  • Tlumiče pérování Multimatic s technologií DSSV™ (Dynamic Suspension Spool Valve), které zajišťují vyšší předvídatelnost, přesnost a opakovatelnost reakcí vozu

  • Spodní příčná ramena zadní nápravy a přední i zadní stabilizátor Multimatic

  • Odlehčená kovaná kola Forgeline z lehké slitiny o rozměru 18x11“

  • Brzdové kotouče a šestipístkové brzdové třmeny Brembo

 

Aerodynamické vlastnosti Mustangu GT4 zlepšuje několik nových prvků: zadní spoiler, jehož tvar čerpá z poznatků získaných při vývoji závodního Fordu GT, přední spoiler, ventilační otvory v kapotě motoru, aerodynamická křidélka po stranách předního nárazníku a zadní difuzor.

 

Uvnitř má Mustang GT4 úplný ochranný rám splňující předpisy FIA a závodní přístrojový panel MoTeC.

 

 



Novinky