Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

Nová Fiesta bude odhalena již příští týden

25. 11. 2016

Nová Fiesta bude odhalena již příští týden

Globálně úspěšný malý vůz se již příští týden dočká příchodu své osmé generace. Navíc letos Fiesta oslavila své 40. narozeniny. Pojďte si společně s námi zavzpomínat na předchůdce Fiesty, kterou známe dnes, a připravit se další etapu neodmyslitelné ikony značky Ford.

1976 - 1983
Zahájení vývoje první generace Fiesty posvětil Henry Ford II. v září roku 1972. Vývoj nesl pracovní název Bobcat a cílem bylo vytvořit vůz, který bude odpovídat v té době stále rozšířenější koncepci "vše vepředu". Finální podobu křivek vdechl vozidlu designér Tom Tjaarda ze slavné itálské karosárny Ghia a poté, co se Ford dohodl na používání označení Fiesta s koncernem General Motors, se vše již připravovalo k zahájení sériové výroby.
Vůbec první představení veřejnosti, tedy pomyslné zahájení 4 desetiletí Fiesty, proběhlo v rámci slavného 24 hodinového závodu v Le Mans. O pohon vozu se staraly zážehové motory od objemu 0,95 l až po 1.6 - ten patřil sportovním variantám s označením XR2 a RS.
Ford Fiesta MK1 Ford Fiesta MK1 Ford Fiesta MK1 XR2

1983-1989
Po sedmi letech první generace proběhla modernizace modelu - výraznějších změn doznala především přední část vozu, ale také interiér. Motorová nabídka se rozrostla o vznětový motor 1.6 a standardní 4 stupňové manuální převodovky první generace doplnily 5 stupňové a automatická CVT.
Ford Fiesta MK2 Ford Fiesta MK2 Ford Fiesta MK2 XR2

1989-1995
Prodej třetí generace Fiesty byl zahájen začátkem roku 1989. Nová generace byla postavena na nové podvozkové platformě a v nabídce přibyla 5 dveřová varianta. Fiesta vzhledem k rostoucím požadavkům na komfort a bezpečnost narostla a také se zvýšila její hmotnost z původních 720 kg na cca 900 kg.
Nelze opomenout, že si Fiesta jako vůbec první malý automobil adaptovala systém ABS. Významným bezpečnostím prvkem se následně stal airbag řidiče dostupný již v základní výbavě.
Ford Fiesta MK3 Ford Fiesta MK3 Ford Fiesta MK3 RS1800

1995-1999
Čtvrtá generace Fiesty se vyráběla od roku 1995 a následně se tři roky po sobě stala nejprodávanějším vozem Velké Británie. Zajímavostí je, že Fiesta sdílela svůj design i výrobní linku s Mazdou 121. Oba vozy tak byly na první pohled rozeznatelné pouze podle loga automobilky.
Ford Fiesta MK4 Ford Fiesta MK4 Ford Fiesta MK4

1999-2002
Další generační obměnou prošla Fiesta v roce 1999, jednalo se ale spíše o drobné změny, jejichž inspirací byly křivky z nového modelu Focus. Výrobní závody se rozrostly také do Brazílie a Jihoafrické Republiky.
Ford Fiesta MK5 Ford Fiesta MK5 Ford Fiesta MK5

2002-2008
V roce 2002 se do prodeje dostává v pořadí již šestá generace. Doposud používané vznětové motory byly nahrazeny novou generací přeplňovaných TDCi o objemu 1,4 l a 1,6 litru. Velmi výraznou stopu zanechala sportovní verze ST tohoto modelu. I předchozí generace měly své sportovní varianty, nicméně ST je jedinou verzí, která se přenesla i do další generace a je platná dodnes. Označení ST150 prozrazuje počet koňských sil, které generuje nezaměnitelná "dvoulitrová atmosféra".
Ford Fiesta MK6 Ford Fiesta MK6 Ford Fiesta MK6

2008-2012
Na ženevském autosalonu spatřila světlo světa aktuální sedmá generace Fiesty, jež vznikla na nové globální platformě One Ford. Pomyslným symbolem Fiesty se stal mezinárodně uznávaný motor EcoBoost o objemu 1.0 litru, jež se vyznačuje svou hospodárností, kterou však doplňuje o vysoký výkon. Není tedy nic překvapivého, že se již v rámci své kategorie stal vítězem ankety Engine of the Year již pětkrát.
.
Ford Fiesta MK7 Ford Fiesta MK7 Ford Fiesta MK7

2012-2016
V roce 2012 pak Fiesta díky inovované přední masce získala typickou podobu aktuálních vozů s modrým oválem na přídi. Model jako takový se těší dlouhodobě velké oblíbenosti, neboť se v rámci Evropy stal třikrát po sobě nejprodávanějším vozem svého segmentu. Žezlo v divizi ST převzala Fiesta ST180, která využívá přeplňovaný motor EcoBoost o objemu 1.6 l a výkonu 134 kW. Svému segmentu vládne zejména díky příkladným jízdním vlastnostem a nekonečnému přívalu jízdního potěšení, které přináší řidiči při jakékoliv cestě. O dominanci Fiesty se můžete přesvědčit v přiložených videích.
Ford Fiesta MK8 Ford Fiesta MK8 Ford Fiesta MK8


S příchodem nové generace Fiesty, která bude odhalena již v úterý 29. listopadu v jejím domovském městě - Kolíně nad Rýnem, můžeme očekávat další generační posun modelu, neboť Fiesta projde podstatnými změnami a opět nabude ve svých rozměrech. Kategorii malých vozů do 4 m délky tak přebírá velmi schopný nový Ford KA+.



Novinky