• Ford EcoMode
  • Ford EcoMode

    Inovativní systém Ford EcoMode neustále vyhodnocuje vliv vašeho stylu jízdy na spotřebu. Systém sleduje rychlost jízdy, způsob řazení a brzdění, předvídavost a také poměr krátkých a dlouhých jízd. Inteligentní software vám pak v závislosti na vašich řidičských návycích radí, jak si vypěstovat úspornější styl jízdy.


  • Ford Mondeo HEV
  • Hybridní vůz

    Představujeme vám první hybridní elektrický vůz značky Ford vyráběný v Evropě. Nové Mondeo Titanium HEV je průkopníkem nových technologií. HEV využívá speciálně vyvinutý benzínový motor o obsahu 2.0 litru v kombinaci s elektromotorem a systémem akumulátorů. Jelikož je elektromotor schopen pohánět vozidlo sám, benzínový motor nemusí být v chodu po celou dobu, HEV tak nabízí neuvěřitelně nízké emise a mimořádnou hospodárnost, díky které se snižují náklady na jízdu a dopad na životní prostředí. Rekuperační brzdění, ukazatel Smartgauge s funkcí „Brake Coach“ a další chytré systémy pomáhají využít výkon a hospodárnost tohoto modelu na maximum.


  • Převodovka Ford Power Shift
  • Převodovka Ford PowerShift

    Můžete si zvolit také PowerShift – šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, která sama přeřadí na jiný rychlostní stupeň. S touto technologií nezaznamenáte žádné přerušení hnací síly během řazení, takže jízda je plynulejší a příjemnější, ale zároveň úspornější než s konvenčními „automaty“. Nárůst spotřeby oproti manuální převodovce je téměř neznatelný, můžete tedy zvolit pohodlí samočinného řazení bez obav ze zvýšených provozních nákladů.


  • Systém Stop Start
  • Díky systému Stop-Start spotřebujete méně paliva

    Tato úsporná technologie automaticky vypne motor, jakmile vůz zastaví například na semaforech nebo v koloně. Jakmile se chcete znovu rozjet, stačí sešlápnout spojku a zařadit jedničku jako obvykle a systém nastartuje. Systém Stop-Start je efektivní zejména ve městech.


  • Dynamická stabilizace v zatáčkách
  • Systém dynamické stabilizace v zatáčkách

    Zdokonalený systém dynamické stabilizace v zatáčkách (eDCC) precizně rozděluje výkon mezi obě nápravy v zájmu snížení nedotáčivosti a zlepšení kontroly nad vozem. Díky tomu působí vůz agilnějším dojmem a lépe reaguje. Při zrychlování v zatáčkách systém eDCC přibrzďuje vnitřní přední kolo (a v případě potřeby i kolo zadní), aby se více výkonu přeneslo na kola na vnější straně, která jsou zatížená a mají proto lepší přilnavost.


  • Torque Vectoring Control
  • Systém přesměrovávání točivého momentu mezi předními koly Torque Vectoring Control (TVC)

    Systém automaticky reaguje na povrch vozovky stokrát za sekundu. To je 33x rychleji než mrknutí oka. Na základě získaných informací průběžně rozděluje hnací sílu mezi obě přední kola. To zvyšuje záběr a zpřesňuje řízení pro lepší průjezd zatáčkou či zvládnutí nerovností vozovky.


  • Motor Ford 1.0 EcoBoost
  • Zážehové motory EcoBoost

    Rodina technicky vyspělých zážehových agregátů EcoBoost dosahuje až 20% snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v porovnání s konvenčními agregáty o podobném výkonu. Tyto motory představují lákavou alternativu k dieselovým či hybridním agregátům, neboť nabízejí podobnou hospodárnost a nízké provozní náklady. Optimalizovaná účinnost spalovacího procesu vede ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 20 %. Tyto motory mají výkonnostní parametry velkého motoru, ale při mnohem menších rozměrech, hmotnosti i spotřebě. Nejpopulárnější provedení 1.0 EcoBoost bylo už šestkrát za sebou vyhlášeno nejlepším motorem roku své kategorie v hlasování "Engine of the Year", a třikrát se dokonce stalo absolutním vítězem.